امام نقی علیه السلام


امام نقی علیه السلام


اَلْعِلْمُ وِراثَةٌ كَریمَةٌ وَالاْدَبُ حُلَلٌ حِسانٌ،وَالْفِكْرَةُ مِرْآتٌ صافَیةٌ.

علم و دانش بهترین یادبود برای انتقال به دیگران است،

 ادب زیباترین نیكی ها است

و فكر و اندیشه آئینه صاف و تزیین كننده اعمال و برنامه ها است.

«مستدرك الوسائل، ج 11، ص 184، ح 4»






موضوع: کلام معصوم علیه السلام، احادیث امام نقی علیه السلام،
برچسب ها: امام نقی، کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان، نقی، imamnaghi، emamnaghi، naghi، عکس امام نقی،
[ سه شنبه 20 تیر 1391 ] [ 09:25 ب.ظ ] [ منتظر ]

درمحضراستاد

[ سه شنبه 20 تیر 1391 ] [ 09:19 ب.ظ ] [ منتظر ]

آیا امام عصر عج گردن می زنند؟

شاید شما نیز دیده اید اشخاصی را که در ذهن خویش از وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه جز شخصیتی شمشیر بدست که جوی خون به راه می اندازد و از کشته ها پشته ها می سازد ، ذهنیت و تصویر دیگری ندارند!

تاسف بار آن است که این طرز تفکر و ذهنیت را به دیگران نیز انتقال می دهند و سیمای مهربان و عدالت گستر آن حضرت را در اذهان و افکار عمومی مخدوش می نمایند و از دعا برای ظهور ایشان (که تنها راه نجات است) منصرف می دارند ! … و این از بزرگترین جفاها به آن وجود سراسر مهر و شفقت و رحمت است . حتی برخی از دین باوران ،از روی مزاح یا عدم توجه به پی آمدهای منفی کلام خویش ،از جای شمشیر امام عصر ع بر روی گردن خود و یا دیگران سخن می گویند! در یک برنامه رادیویی راجع به حضرت ولی العصر عج گفته شد در یکی از مدارس تهران ،راجع به مساله ی ظهور ، نظرسنجی به عمل آمده است . هفتاد درصد دانش آموزان اظهار داشتند دوست ندارند امام زمان ع بیاید! و در پاسخ به این سوال که چرا دوست ندارند امام عصرشان بیایند پاسخشان این بود اگر امام زمان ع بیایید ما را گردن می زند!!

mahdi tavos

این جاست که باید بر غربت امام عصر ع خون گریست و در این مصیبت ،گریبان چاک کرد . آیا غربت از این بالاتر متصور است؟ امام مهربانی که نه تنها دوستان و محبان، که دشمنانش به برکت او زنده اند و نفس می کشند و روزی می خورند، امام مهربانی را که از پدر دل سوزتر، از مادر مهربان تر و از برادر صمیمی تر است، امام مهربانی را که قرار است با آمادنش اشکی از گوشه ی چشم یتیمی نچکد و کسی رنج گرسنگی نکشد و درد مندی از درد ننالد و گرفتاری در حبس نماند و بدهکاری از پرداخت قرض خویش عاجز نباشد و بی پناهی گوشه ی خیابان نخوابد و سفره ی بدون نان نماند. امام مهربانی را که بناست انتقام مظلومان و ستم دیدگان تاریخ را بستاند، امام مهربانی را که قرار است غم ها را پایان دهد ، درد ها را درمان و نابسامانی ها را سامان بخشد…

اگر تاکنون از برق شمشیر آن حضرت سخن گفته ایم، باید به درگاه خداوند به توبه و استغفار آوریم و از ساحت مقدس آن مظهر رحمت خداوند متعال، به خاطر این اتهام ،عفو و بخشش طلب کنیم. حقیقت این است که وجود مقدس حجه بن الحسن ارواحنا فداه __که خاتم الاوصیاست__هم چون خاتم الانبیا ص رحمه للعالمین است و از القاب شریف او کاشف البلوی، غوٍث، رحمه الواسعه، کهف و … است. این القاب در روایات، ادعیه و زیارت ایشان به وفور یافت می شود. در زیارت جامعه کبیره اهل بیت پیامبر ع را معدن رحمت، نهایت بردباری و گذشت، اصل و ریشه ی کرم و محبت، برطرف کننده ی غم ها و آسان کننده ی سختی ها خطاب می کنیم. امام هشتم حضرت رضا علیه السلام می فرمایند امام، هم نشین؛ هم دل؛ پدر مهربان و برادر و یاور است و همانند مادر نیکوکار و مهربان نسبت به فرزند خردسال و پناه بندگان است .

منبع : مهدی بیا




موضوع: امام زمان علیه السلام،
برچسب ها: امام زمان، پدرمهربان، امام نقی، کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان،
دنبالک ها: مهدی بیا،
[ سه شنبه 20 تیر 1391 ] [ 06:45 ب.ظ ] [ منتظر ]

نظر مقدس اردبیلی درباره وحدت وجود ، ابن عربی و معتقدین به حلول و اتحاد


محقق اردبیلی از فقهای برجسته شیعه در قرن دهم هجری که به دلیل زهد و ورع فوق العاده به مقدس اردبیلی مشهور است، در کتاب حدیقة الشیعه که اثری ضد تصوف است، می نویسد:

 « بعضی از متاخران قائلان به اتحاد خالق و مخلوق مثل ابن عربی و عزیز نسَفی و عبدالرزاق کاشی در کفر و الحاد از حد تجاوز کرده و قائل به وحدت وجود و این که هر موجودی خداست، شده اند . تعالی الله عما یقول الملحدون علوا کبیرا.

 و علت تداوم این طایفه در کفر و طغیان این است که اینان چون کتب فلاسفه را مطالعه کردند و بر قول افلاطون قبطی و پیروانش اطلاع یافتند، در نهایت گمراهی قول اینان را اختیار کردند و برای آن که کسی گمان نبرد که اینان سارقان مطالب فلاسفه و عقاید مفتضح و فاسد آنانند، ظاهر آن را عوض کرده و در پوششی دیگر نام آن را وحدت وجود نهادند و چون از معنای این عبارت از آنها سئوال می شود از باب نیرنگ و خدعه می گویند: این معنا قابل بیان نبوده و زبان نمی تواند آن را به تقریر در آورد و تنها با ریاضات و مجاهدتها و در خدمت کملین از مشایخ طریقت قابل فهم است. اینان مردم احمق را با این حرفهای خود حیران کرده و عمر سفیهان را در فهم و تاویل آنها ضایع کردند و این کفر بزرگ را با تاویلات گوناگون توجیه کردند. .. و اما آنچه افلاطون قبطی و پیروان او گفته اند و این گروه در آن تصرف کرده و آن را وحدت وجود نام نهادند، این است که علت اول هستی را از ذات خویش آفرید پس هر موجودی هم خالق است و هم مخلوق. خداوند آنان را خوار گرداند.» (حدیقة الشیعة، ص ۵۶۶)

 همچنین ایشان درباره قائلین به اتحاد و حلول مینویسد :

« مذهب اتحادیه به این معنی که می گویند ما با خدا یکی شده ایم و هم چنین خدای تعالی با همه عارفان یکی می شود وعقل به بطلان این مطلب قاضی است .

 این فرقه حق تعالی را تشبیه به آتش و خود را به آهن و انگشت و می گویند چنانچه آهن و انگشت به سبب ملاقات و مصاحبت آتش ، آتش می شوند و عارف نیز بواسطه قرب خدا ، خدا می شود واین سخن محض کفر و زندقه است و هر که اندک عقل دارد میداند که از این که ممکن طبیعت ممکنی گیرد و یا به صفت و رنگ ممکنی برآید لازم نمی آید که واجب ممکن یا ممکن واجب شود و هم چنین هر که از خرد نصیبی داردمی داند که ممکنات را به واجب و واجب را به ممکنات ار قیاس کردن معقول نیست و صاحب این اعتقاد مانند حلولی کافر است و بی دین و زندیق و لعین .»







موضوع: درمحضربزرگان،
برچسب ها: مقدس اردبیلی، محقق اردبیلی، وحدت وجود، ابن عربی، امام نقی(ع)، کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان،
دنبالک ها: ابن عربی،
[ سه شنبه 20 تیر 1391 ] [ 11:31 ق.ظ ] [ منتظر ]

درمحضراستاد

[ سه شنبه 20 تیر 1391 ] [ 10:23 ق.ظ ] [ منتظر ]
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic